03 March 2017

Xiaomi Portable Mouse

Assalamualaikum,



Xiaomi Portable Mouse telah sampai semalam setelah melakukan pembelian online di laman Lazada beberapa hari lepas.

Punca aku beli mouse ni adalah kerana laptop aku tak dapat cari bluetooth mouse aku jenama Memtec yang aku guna hampir setengah tahun lepas. Barang murah, biasa lah.

Disini aku kongsikan gambar un-boxing dan cara-cara menyambungkan ke laptop.











Untuk penyambungan menggunakan nano receiver, keluarkan nano receiver yang disimpan didalam battery compartment kepada laptop.
Seterusnya, on-kan Xiaomi Portable Mouse Dan klik mana mana butang untuk menghidupkan sambungan. Selesai.

Untuk sambungan menggunakan sambungan Bluetooth laptop, nano receiver boleh ditanggalkan atau dibiarkan ke USB port laptop.
1. On-kan Xiaomi Portable Mouse Dan sentuh@tekan lampu hijau dibawah mouse.
2. Tekan lama untuk pair ke laptop, atau sekejap untuk sekali pair sahaja.
3. Klik icon Bluetooth di laptop anda. Search dan connect. Selesai.

Sedikit review aku tentang produk ini.

Bagi aku, design mouse yang berbentuk sedikit rata kurang sesuai@ergonomik dengan bentuk tapak tangan.
Opsyen sambungan menggunakan sambungan Bluetooth dan USB nano memudahkan kerja. Anda boleh menggunakan ia di laptop(Bluetooth) dan juga Desktop(nano USB) dengan hanya 1 mouse.

posted from Bloggeroid

No comments: